Waarom Facebook en Instagram gebruiken als publiciteitsplatform ?

Facebook en Instagram zijn vandaag de dag niet meer weg te denken als social media platform.

Omdat Facebook en Instagram bedrijfspagina’s aanbieden is er een fantastisch publiciteitskanaal ter beschikking, waardoor elke handelaar, vak bedrijf of dienstverlener zich duidelijk kan profileren.

Voordeel van het gebruik van Facebook en Instagram is dat je met een minimum aan kosten een breed publiek kan bereiken om je boodschap / publiciteit over te brengen.

Mits de nodige kennis kan je door het toepassen van een doordachte strategie het bereik behoorlijk vergroten.

Overtuig de consument.

Overtuig de consument om voor jou te kiezen !

Het is heel leuk om sympathieke berichtjes te posten. Daar is echt niets mis mee. De vraag is wel, of dit de juiste aanpak is om de consument te overtuigen om voor jou te laten kiezen.

Onze ervaring als expert op het vlak van professionele Facebook en Instagram berichten is, dat een goede mix van sympathieke en zakelijke berichten het best scoort.

De sympathieke berichten, dat is het domein van de facebook-profiel eigenaar. Immers hij/zij kent zijn volgers het best … waardoor jij de aangewezen persoon bent die weet hoe zijn likers en volgers te charmeren. De persoonlijke toets is een absolute meerwaarde.

Zakelijke berichten, dit is ons domein.

Wij weten vanuit onze ervaring “perfect” hoe er best wordt gescoord met zakelijke berichten. De kennis en knowhow, van onze copywriters en onze grafische ontwerpers vormen de basis van een goed “eindproduct”.

Er zijn inhoudelijk en vormelijk een aantal basisregels om de kwaliteit en de zichtbaarheid van je Facebook / Instagram bericht verhogen.

De kwaliteit van de inhoud : onze 6 basisregels

  • gebruik het juist aantal tekstregels, waardoor je tekst onmiddellijk vlot overkomt
  • selecteer de juiste onderwerp(en)
  • gebruik van # in Facebook heeft andere regels dan # regels voor Instagram
  • gebruik van een “professionele” dia, foto of video scoort altijd
  • speel in op de actualiteit met Valentijn, Opendeurdagen, Nieuwe collectie, Eindejaar-actie, Personeel gezocht, Moeder- of Vaderdag maken dit duidelijk.
  • maak gebruik van een link, waardoor je de lezer direct naar je website, webshop of landingspagina leidt

De grafische kwaliteit : onze 5 basisregels

  • buurthandelgids.be maakt uitsluitend publicaties in de correcte formaten, zodat we steeds de beste vorm hebben voor PC, laptop, tablet en smartphone
  • hoog resolutie beelden is onze norm opdat kwaliteit kan gegarandeerd worden
  • wij gebruiken uitsluitend foto’s met de juiste dimensie, waardoor we “uitgetrokken” foto’s vermijden.
  • omdat herkenbaarheid voor de consument belangrijk is gebruiken wij steeds jullie logo en huisstijl
  • wij volgen de Facebook en Instagram regels zeer getrouw, zo vermijden we een blokkering door Facebook en/of Instagram van jouw bedrijfspagina.